TOOLS
For the preparation of the blog have used different tools, but the principal base has been google docs.
The questionnaire was realized by a form of google docs, and was answered in its entirety across Internet, though also it was done erased previously of the questions in a publisher of text (Writer).
For the treatment of the answers he took advantage of the summary that it realizes automatically google docs, but also there was in use the spreadsheet that it generates, shared across google drive (the question 13 is connected directly to this file). Finally it was unloaded to realize the graphs and the inventory of the questions with text in excel.
Videos, photos and audios have been burdened by them by a digital camera and also by the mobile phone and then upload to youtube. The treatment of the imagery was done by Paint, that of the audios by Audacity and the final composition by Windows Live Movie Maker. The translation fulfilled the English with different webs and for some of the income with the help of the teacher of English.
I have not calculated the time spent but the idea came four months ago, have since been many hours of pleasure, and after-school time, but I think it was worth it. Thanks to everyone who contributed to the questionnaires, interviews and all the readers of the blog.
Video Summary
HERRAMIENTAS
Para la elaboración del blog se han utilizado distintas herramientas informáticas, pero la base principal ha sido google docs.
El cuestionario se realizó con un formulario de google docs, y fue respondido en su totalidad a través de internet, aunque también se hizo un borrado previo de las preguntas en un editor de texto (Writer).
Para el tratamiento de las respuestas se aprovechó el resumen que realiza automáticamente google docs, pero también se utilizó la hoja de cálculo que genera, compartida a través de google drive (la pregunta 13 está enlazada directamente a este archivo). Finalmente fue descargada para realizar las gráficas y el recuento de las preguntas con texto en excel.
Vídeos, fotos y audios han sido gravados con una cámara digital y también con el teléfono móvil y luego subidos a youtube. El tratamiento de las fotos se hizo con Paint, el de los audios con Audacity y la composición final con Windows Live Movie Maker.
La traducción al inglés se realizó con distintas webs y para algunas de las entradas con la ayuda del profesor de inglés.
No he calculado el tiempo empleado pero la idea surgió hace ya cuatro meses, desde entonces han sido muchas horas de recreo, y de tiempo fuera del horario escolar, pero creo que ha merecido la pena. Gracias a todas las personas que han colaborado en los cuestionarios, en las entrevistas y a todos los lectores del blog.